power_walk.jpgŐsz elején minden évben megdöbbenve veszem észre, hogy már nincs egy hónap az első síelésig. És mivel tavaly sem voltam túl jó kondiban (sajnos ezt látom a síelésemről készült fotókon és videókon), a megdöbbenés azonnal páni félelemmel párosul. A félelem tettet szül, az meg rohanást.

Négy napig ment is a dolog. Másfél éve, a térdműtétem óta nem futottam, és boldog magabiztossággal töltött el, hogy tudtam most megy, méghozzá ahhoz képest tűrhető tempóban is. A negyedik nap után viszont már semmilyen tempóban sem futkároztam, mert megfájdul a lábam. A kúrálás alatt ki is derítettem, hogy a megerőltetés a pes anserius bursitis okozta, ami szerencsére vagy egy hét alatt elkezdett múlni.

Újra indítottam a programot egészen a harmadik futólépésig, amikor is kiderült, hogy az a rohadék tömlő nem jött helyre. Dönthettem, hogy visszafordulok az utca elejéről, vagy valahogy továbbmegyek. Mivel zsigerileg irtózom a feladástól, a „tovább" lett az útirány, de az is csak sétálva, futni képtelen voltam. Közben rém cikinek éreztem, hogy egy életerős, meglehetősen robosztus felépítésű, majdnem fiatal ember sportfelszerelésben sétál; de nem volt mit tenni.
Három kilóméter múlva rájöttem, hogy nagy hülye voltam, amikor a futás gondolata egyáltalán felmerült. És nagy hülye vagyok, ha foglalkozom azzal, hogy ciki-e gyalogolni. A futás ugyanis a fasorban sincs a gyalogláshoz képest, ha a céljaimat vesszük figyelembe. És szégyenteli, hogy sportszakemberként pusztán az elméleti logika alapján nem jöttem rá erre.

Közben figyeltem a patakparton futó lelkes délutáni sportolókat, és bizony nekik is jobb lenne, ha nem erőltetnék ezt a témát.

  1. A kemény gyaloglás közben a pulzus 120-140 között tud lenni. Kíváncsi lennék egy kardiológus véleményére, de szerintem ez optimális.
  2. Gyaloglással egy egyórás program egy kifejezetten kellemes edzés. Kíváncsi vagyok, vajon hányan futnak egy órát. Márpedig a keringési rendszer és a zsírégetés szempontjából is kívánatos lenne.
  3. Nincsenek káros rázkódások, ütések.
  4. A megfelelő technikával gyalogolva kifejezetten komoly erősítő hatása van a hasra, a hátra, a törzsizmokra.
  5. Úgy saccolom, hogy 4 perc körüli (vagy azon belüli) kilómétereket kellene futni, hogy a törzsizmokat legalább annyira megdolgoztassa a futás, mint amire szüksége van egy átlagembernek. Ilyen tempóra a legtöbb amatőr sportoló nem képes tartósan.
  6. Könnyű odafigyelni a technikára vagy változtatni rajta, miközben a futás közben ezzel piszok nehéz foglalkozni.
  7. Nem tudsz olyan jó kondiban lenni, hogy ne legyen kihívás egy kemény gyaloglás.
  8. ...

Egy szó mint száz: Majd akkor futok, ha a gyaloglás nem bír edzéshatással - ez még piszok távol van. A kételkedőket szívesen várom egy közös sétára...

A cikk eredetije: http://www.skiculture.hu/blog/eroltetett-menet.html

A bejegyzés trackback címe:

https://skiculture.blog.hu/api/trackback/id/tr584781785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása